Reservelijst voor 'boosterprik'

Gepubliceerd op woensdag 17 november 2021 9.21 u.
Ben je 65+ of een zorgverlener en wil je in aanmerking komen om je boosterprik sneller te krijgen? Schrijf je dan in op de reservelijst.
De uitnodigingen voor de boosterprikken gaan momenteel de deur uit en vaccinatiecentra draaien terug op volle toeren. Op dit moment krijgen volgende doelgroepen een uitnodiging.
  • 65-plussers
  • zorgverleners

Behoor je tot één van deze doelgroepen en wil je in aanmerking komen om je boosterprik sneller te krijgen? Ben je snel oproepbaar en beschikbaar? Schrijf je dan in op de reservelijst. Door ziekte, quarantaine of andere omstandigheden kan het zijn dat er soms vaccins over zijn.

Inschrijven op de reservelijst

Ben je geen zorgverlener of 65-plusser, dan zal je voorlopig geen uitnodiging ontvangen en kan je nog niet registreren op de reservelijst.

We werken volgens leeftijd (van oud naar jong). Welk vaccin je eerder kreeg, heeft ook invloed om de timing van je 'boosterprik'. Hou dus hiermee rekening:

  • wie AstraZeneca of Johnson & Johnson vaccin kreeg, kan na minstens 4 maanden zijn boosterprik ontvangen.
  • wie een Pfizervaccin kreeg, moet minstens 6 maanden voorzien tussen de 2de en 3de prik.

Na registratie op de reservelijst doen wij ook een controle naar leeftijd en juiste doelgroep. Hou dus rekening met de voorwaarden. 

Let op: Registreren op de reservelijst is geen garantie dat je sneller opgeroepen wordt. Heb je je oproepingsbrief nog niet gekregen, geen paniek, iedereen krijgt terug de kans om zich te laten vaccineren met een boosterprik. 

Vragen?

In geval van vragen kan je contact opnemen met het vaccinatiecentrum:

  • Via e-mail naar vaccinatie@torhout.be. Vermeld steeds je rijksregisternummer en telefoonnummer zodat de medewerkers je snel kunnen verder helpen.
  • Telefonisch op het nummer 050 89 36 99. Neem enkel telefonisch contact op als het niet lukt om je afspraak online te bevestigen of als het niet lukt om je vraag te stellen via e-mail. Dit om ervoor te zorgen dat de lijnen niet overbelast raken.

Opgelet, ter plaatse in de vaccinatiecentra is er geen helpdesk meer, dus langskomen met vragen is niet meer mogelijk.