Koekelare motiveert inwoners voor hun prik via broodzakken en vleespapier

Gepubliceerd op dinsdag 11 mei 2021 14.51 u.

Vanuit de gemeente Koekelare werden 39.000 broodzakken in 3 verschillende formaten en 30.000 vellen vleespapier verdeeld over de lokale bakkers en slagers. Het bestuur wil met de opschriften de inwoners motiveren om hun prikje te laten zetten.

Wie om een brood of een stukje vlees gaat bij een Koekelaarse handelaar, krijgt een verpakking met een sensibiliserende slogan mee naar huis. Met de ludieke spreuken wil de gemeente zijn inwoners aanzetten tot vaccineren om de vaccinatiegraad zo hoog mogelijk te krijgen. Daarnaast wil het zijn inwoners een hart onder de riem steken en hen motiveren om de coronamaatregelen nog even vol te houden.

Luchtige boodschap

Koekelare heeft al via verschillende kanalen ingezet op sensibilisering rond de vaccinatie: via een bewonersbrief, De Roepsteen (het infoblad), de website en sociale media. Naast de iets formelere communicatie, zocht de gemeente naar luchtigere manieren om de boodschap dicht bij de inwoners te brengen. 

Coronamaatregelen

Naast de spreuken over het vaccineren, worden de 6 gouden basisregels herhaald op de achterkant van de broodzakken. Want ook na de vaccinatie blijft het belangrijk om deze te respecteren. Daarnaast wordt er verwezen naar de website (www.koekelare.be/coronavirus) en de Facebookpagina (facebook.com/gemeentekoekelare) van de gemeente waar meer informatie te vinden is over het coronavirus en de vaccinatie.

Verdeling

De 39.000 broodzakken en 30.000 vellen vleespapier werden gratis verdeeld bij 12 Koekelaarse
handelszaken.