Holebi's en transgender personen

Koekelare engageert zich om een lokaal regenboogbeleid uit te bouwen, zodat holebi’s en transgenders zich thuis voelen in onze gemeente. Holebi’s en transgenders krijgen immers nog vaak te maken met uitsluiting of discriminatie.

Op 17 mei, de Internationale Dag tegen Holebifobie en Transfobie (IDAHOT), hangt Koekelare de regenboogvlag uit aan het gemeentehuis. In die week ondersteunen we ook de campagne PAARS voor scholen en zetten we het online magazine Zizo in de kijker. Zo uiten we ons als solidaire gemeente, waar iedereen zichzelf kan zijn. Daarnaast zet de werkgroep gelijke kansen zich in om alle vormen van ongelijkheid en discriminatie, ook op het vlak van gender en seksuele oriëntatie, de wereld uit te helpen.

Heb je vragen, dan kan je ook hier terecht: